Και ποιος δεν θα ήθελε να ζήσει 10 χρόνια περισσότερο; Σύμφωνα με νέα μελέτη -που δημοσιεύτηκε στη Σχολή Δημόσιας Υγείας του Χάρβαρντ- υπάρχουν 5 συνήθειες που αυξάνουν κατά μια δεκαετία το προσδόκιμο ζωής μας.

Και συνήθειες είναι οι εξής:

-Ασκηθείτε 30 λεπτά ή και περισσότερο κάθε μέρα

-Ακολουθήστε μια υγιεινή διατροφή

-Διατηρήστε ένα υγιές βάρος

-Μην πίνετε υπερβολικό αλκοόλ

-Μην καπνίζετε

Οι ερευνητές ανέλυσαν 34 στοιχεία από περισσότερες από 78.000 γυναίκες και 44.000 άντρες και έβγαλαν το συμπέρασμα πως οι γυναίκες που υιοθέτησαν τις παραπάνω πέντε συνήθειες κέρδισαν 14 χρόνια ζωής και οι άντρες 12 χρόνια. Οι υγιεινές συνήθειες που συστήνουν ερευνητές του Χάρβαρντ μπορεί να φαίνονται προφανείς, όμως είναι δύσκολο να υιοθετηθούν. Κυρίως εάν σκεφτούμε πως τα ποσοστά παχυσαρκίας αντί να μειώνονται αυξάνονται, με την παιδική παχυσαρκία να παίζει πρωταγωνιστικό ρόλο.

Όταν κάνετε το αντίθετο από τις συνήθειες της μελέτης του Χάρβαρντ αρχικά η ανθυγιεινή διατροφή οδηγεί σε έναν στους πέντε θανάτους, όπως αναφέρεται στη μελέτη που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Lancet .

Η καθιστική ζωή οδηγεί σε υψηλή αρτηριακή πίεση και διαβήτη και οι άνθρωποι που είναι σωματικά αδρανείς είναι πιο πιθανό να αναπτύξουν άγχος, κατάθλιψη, στεφανιαία νόσο, ακόμη και καρκίνο, σύμφωνα με το Johns Hopkins Medicine.

Επίσης όσοι ζυγίζουν κάτω από το φυσιολογικό αυτό σηματοδοτεί υποσιτισμό και αυξάνει τον κίνδυνο οστεοπόρωσης, μειωμένης ανοσολογικής λειτουργίας, ενώ δημιουργούνται προβλήματα γονιμότητας. Από την άλλη μεριά όσοι είναι παχύσαρκοι ή υπέρβαροι κινδυνεύουν από χρόνιες παθήσεις. Η υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ μπορεί να οδηγήσει σε καρκίνο σύμφωνα με την Αμερικανική Εταιρεία Κλινικής Ογκολογίας. Τέλος το κάπνισμα σκοτώνει περισσότερους από έναν στους 10 ανθρώπους παγκοσμίως.

Μήπως να ξεκινήσουμε και να κάνουμε τρόπο ζωής τις παραπάνω 5 συνήθειες;